Kommunikasjonstjenester i denne sammenhengen er tiltak som å informere medier, marked og publikum generelt om en situasjon, og/eller være forberedt på mulig oppmerksomhet fra disse. Videre kan det være forhold som gjør det nødvendig med interninformasjonstiltak i bedriften, eller en beredskap som skal sikret at ønsket budskap blir de gjeldende. Vil tilbyr tjenester knyttet til både proaktive og reaktive kommunikasjonstiltak.
Konkret tilbyr vi tjenester som:
- Utarbeidelse av kommunikasjonsstrategi med handlingsplan og budskapsplattform.
- Skriving av pressemeldinger og/eller innhold til egne nettsider og sosiale medier.
- Medietrening – individuelt eller i grupper.
- Mediebrief/gjennomgang i forbindelse med konkrete situasjoner (beredskap).
- Krisekommunikasjon og/eller risikokommunikasjon – kurs, planer/strategier, aktiv part.
- Kurs/foredrag knyttet til alle områder innenfor kommunikasjon, der kunden ønsker å øke egen kompetansen på området. Kan også være for å bevisstgjøre om god kommunikasjon i egen organisasjon.